Ja så nu är..

den normal igen.
vad som hände är det ingen som vet.

Så forsättning på karlstad:

På lördagen gick jag och mamma till I2 marten och spenderade pengar eller det var iallafall vad jag trodde jag gjorde men det blev inget lån utan min mamma bjöd mig på alla grejor, ur gullig :)
Köpte märkes smycken på markande som jag tjänade några tusen på att handla där. Det var en kvinna som hade stängt ner sin smyckes affär och tog med några ex till marknaden.
Det inhandlades också en massa strumpor och en väska.
sen gick vi hem.

Sen kom jag på att jag inte alls träffades madde på fredagen för hon ställde in träffen pga något problem på universitetet. Så det var på lördagen vi gick på bion.

söndagen... hm.. vad gjorde jag då? Jag träffade Amanda tror det va då hon kom upp till mig en stund och sedan åkte vi runt i bilen och pratade. försökte komma på vart vi kunde fika på kvällen men det blev att vi åkte in på ica och köpte lite färskt bröd, delicato fika och färsk ost och sen åkte vi till museeparken och satt på bryggan och åt bröd. väldigt trevligt va det iallafall :)

Måndagen vet jag inte om jag gjorde något speciellt.

Tisdagen bar det av till Ikea med mamma igen och där köpte hon en ny soffa som skulle komma dagen efter.

Onsdagen: jag vaknade strax innan de skulle komma med soffan från ikea , det plingar på dörren och jag hoppar snabbt in mina byxor. tittar i titthållet och ser två gubbar gå mot hissen så jag öppnar dörren och tänker NEJ jag ä'r här försvinn inte med soffan. då är det jehovas vittnen som kommer på besök runt elva. blir inte av med dem i första taget. sen ringer ikea och undrar om det kan komma med soffan. en kvar senare kom de och lyfte in den.
jag åt frukost och fixade soffan och sen gick jag till stan för att träffa Amanda igen.

Torsdagen skulle jag ha träffat Madde men hon var sjuk, stackarn.

Fredagen träffade jag Amanda igen och vi gick på stan och kollade på grejor inför Lördagen men glömde gå till systemet , det började spöregna så jag sprang in och köpte en paraply. sen gick vi och tog en fika satt där till kl 20, när det stängde. tog en promenad och vi bestämde när vi skulle ses i morgon för att gå till systemet.

Lördagen: Träffade upp Amanda och gick till systemet och köpte lite andra grejor som jag hade missat dagen innan. sen gick vi hem till mig och köpte pizza. Mamma satt och åt med oss tills hon gick till Pappa för att bla låta oss ha lägenheten själva. Vi drack lite och gjorde oss klara att vara på stan till 21. men blev lite sena men det var de andra också. Vi tänkte likadant alla att om vi tar bussen så kommer vi in samtidigt. så Vi alla mötes på torget (Cecilia, Camilla,Kia,Amanda och jag) Katri skulle igentligen också ha kommit till karlstad men hon hade fullt upp med flytt städning. Vi åt på mongolian Steakhouse eller vad det heter och sen drog vi vidare till Blue moon.
Helt klart en kul kväll enligt mig och snabbt gick det också plötsligt stängde stället och vi skilldes åt alla. Eller inte ricktigt alla Amanda skulle hämta lite saker hemma hos mig.

JAg var törstig så vi stannade vid ett gatukök för att köpa en dricka. Hamnade i en konversation med några Dj's från Sthlm. Trevliga var dem och undrade om vi ville följa med på efterfest. Men det ville vi inte eftersom det förmodligen skulle blivit hemma hos någon av oss. och det var inget som skulle kunnat funka. De kände nämligen ingen i karlstad förutom de som jobbade på blue moon och de orkade inte vänta en timme på dem.

sen träffade vi en kille som jobbade i oslo som ville dra med oss på en efterfest. men det var inte heller något jag ville. väl hemma några timmar senare från att de stängt så satt vi och pratade lite snabbt och sen tog hon cykeln hem.

Söndagen gjordes det inget mer än att packa och sätta sig på bussen hem till eskilstuna. där väntade Petri på mig, med en plan för kvällen. Han hade köpt mat så vi tittade på battelstar galactica och åt mat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0