Ja så är jag hemma igen.

Ja då nu har jag varit hemma i några dagar och det är väl härligt men samtidigt inte. Jag längtar inte till jobbet men jag måste jobba och jag behöver flera tider annars kommer sparandet till olika resor bli betydligt svårare.

Plus att jag verkligen skulle vilja lasra ögonen också men det kommer jag förmoldigen inte ha råd med innan jag åker eftersom det skulle behövas göras nu om jag ska vara klar med alla extra kontroller.

Det blir nog snarare att kolla upp det här med linser som man kan sova och ha i ögat i en månad i streck och sedan fixa ögonen när jag kommer hem.

Jag pratar om resan som om det är snart men det är lånt kvar och kan bli ännu längre kvar tills dess.

Karlstad

Jag hade jätte härligt i Karlstad, vilade och drog ut på äventyr :)

Träffade många vänner och även gamla vänner som jag inte hade trott att jag skulle träffa.

Direkt när jag kliver av tåget och ska möta upp min mamma så träffar jag Majken som ropar på mig och det visar sig att vi har suttit på samma tåg, hon från Sthlm och jag från Katrineholm. Vem hade trott det?

Hon tog mitt nummer och vi beslutade oss för att vi skulle ta en fika under veckan.  Dagen efter min ankomst till karlstad (lördag) så drog jag på en för fest med Toni och Oliva hem till Tonis bror och sen lämnade vi den festen och drog vidare till Nöjesfabriken för att möta upp Kia,Cecilia och Camilla.

VÄldigt trevligt men lite lite folk, kan ha något att göra med att det regnade och var när folk var panka.
På söndagen tog jag det lungt och träffade min mamma. 

Jag och Amanda gick på bio på måndagen. Brustna omfamningar men ingen av oss hade läst faktan om filmen speciellt noga så vi blev lite förvånade när den var på spanska. Men det funkade iallafall och vi kände oss genast lite mera kulturella.

På tisdagen gick jag på stan men Toni och Oliva men det blev snarare att vi bara gick ner tillsammans och gick i några få affärer för sen skulle jag fick med Majken. Som oturligt nog hade fått punka på cykeln så jag mötte upp henne. Det var himla trevligt att sitta och snacka om allt och inget och sen bestämde vi att jag skulle höra av mig nästa gång jag skulle till sthlm. :)

På onsdagen träffade jag Hela gänget från gymnasiet och tog en fika och snackade lite och sen fick jag min födelsedags pressent, tack så mycket :)

På fredagen drog jag ner på Stan för att träffa Madde och strax innan hade jag och min mamma varit på ikea :)
Jag och madde gick på bio. 1 2 3 Kapad helt ok film. sen gick vi kalrstad runt och snackade och sen fick jag skjus hem av hennes pappa och hans kompis. men hon skulle vara gullig och kolla att jag kom in genom dörren ändå :P
hm.. ja nu måste jag dra till jobbet mer om karlstad nästa gång *om jag kommer ihåg*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0