Börjar må bra.

Ska ringa till jobbet i morgon och säga det. så får vi väl se om jag jobbar i morgon kväll eller inte.

Har sett tre filmer på två veckorn nu tror jag. eller är det under en vecka? jag vet inte.

Första filmen jag såg var:

Factory Girl

Factory Girl är den sanna berättelsen om en av 60-talets största stilikoner, Edie Sedgwick, som knappt hade hunnit komma till New York från Kaliforniens förorter förrän hon blev Andy Warhols musa och största stjärna. Hon blev frontfigur för Warhols hippa The Factory-kollektiv där den banbrytande kreativiteten gick hand i hand med oändliga utsvävningar med droger, sex och rock n? roll. I en värld där världen till toppen var kort var endast fallet till botten kortare.

Faktiskt en bra film men underlig, det är vad jag tycker men bättre än väntat. Helt klart värd att titta klart på iallafall.

Sienna Miller som spelar Edie Sedwick är slående lik tycker jag och killen som spelar Andy Warhold (Guy Pierce) är extremt lik han också. Men allt har förmodligen att göra med sminkningen.

  Edie och Andy

 Edie

 Sienna Miller.

Hm.. ja det är väl inte så lika på dessa bilder men när man ser filmen och sedan ser slut bilderna från Edies liv så ser man likheten :)

 Edie



En anna film jag såg var:

Ps. I love you

Bättre än jag trodde och helt klart värt att se men man ska inte förvänta sig något. Jag tror att om man har förväntningar om att den ska vara bra så förstör det hela filmen. Jag trodde ärligt talat inget mer än att den skulle vara en töntig och nästan på gränsen till jobbigt att titta på. Så för mig va den bra :)

Holly Kennedy har träffat sitt livs kärlek i den glada, spontana och kärleksfulla irländaren Gerry. Så när Gerry blir sjuk och dör står Holly helt handfallen. Men det visar sig att Gerry har haft en plan och skrivit tio brev som levereras en gång i månaden, på olika fantasifulla sätt, till Holly för att hjälpa henne med sorgen och vidare med sitt liv. Varje brev avslutas med "P.S. I love you".

 Holly spelas av Hilary Swank och Gerry spelas av Gerard Butler.


Idag såg jag en annan film och det var Half Nelson, väldigt underlig film jag vet inte igentligen vad det är jag har tittat på. Den känns inte avslutad och jag tycker inte att något specielt hände. Det känns verkligen som att ha tittat några veckor på folks liv som bor i Usa's slum. Det filmades ibland som om det vore med en hem kamera eller något liknande. bilden var lite ofokuserad.  konstig film., bra men konstig, väldigt underlig,..

Half Nelson

Dag efter dag levererar högstadieläraren Dan Dunne (Ryan Gosling) inspirerade föreläsningar om allt från amerikanska inbördeskriget till civilrättsrörelsen, allt för att entusiasmera sina 13-14-åriga elever att tänka själva, och inse innebörden av förändring - både på historisk och personlig nivå. Men den energi som den energiske läraren visar i det slitna klassrummet i Brooklyn stöter på motstånd i verkliga livet. Dan begraver sina personliga besvikelser i ett gravt missbruk, och han får allt svårare att dölja det för omvärlden.

En dag när Dan tänder på efter skolan, avslöjas han av en av sina egna elever, tonårflickan Drey (Shareeka Epps). Mellan Drey och Dan utvecklas en oväntad vänskap, som får stora konsekvenser för deras framtid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0