Bio filmer

Det är en massa kommande filmer som jag vill se som snart kommer på bio :)

frågan är bara om det blir på bio jag ser dem eller om det blir på film. 

Till vildingarnas land 

Den verkar så härligt underbar. Lite barnslig kanske men rolig,

 

Filmen berättar historien om Max, en oregerlig och känslig pojke som känner sig missförstådd och som rymmer hemifrån till Vildingarnas Land. Max landar på en ö där han möter mystiska och besynnerliga varelser vars känslor är lika vilda och oförutsägbara som deras handlingar. Vildingarna längtar desperat efter en ledare som kan guida dem, precis som Max längtar efter ett kungadöme att härska över. När Max krönts till kung, lovar han att skapa en plats där alla blir lyckliga. Max upptäcker snart att härska över sitt kungadöme inte är så enkelt och hans relationer där visar sig vara mer komplicerade än var han trodde från början.

Baserad på boken med samma namn av Maurice Sendak

( info taget från sf's hemsida) Jag fastnade för den när jag såg en trailer om den senast jag var på bio :)

skriver om de andra lite senare nu ska jag göra sås


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0