Nej nu blir jag så trött....

Läste en blogg ( http://miscela.blogg.se/2009/april/fangelse-och-30-miljoner-kr-i-skadestand.html ) för bara en liten stund sedan och jag måste säga att jag håller med henne.
Hur fan kan de Pirate Bay bli dömda? De ska betala 30 miljoner kr och sitta i fängelset ett år.
Medans (som hon skriver) pedofiler och andra våldtäktsmän kan komma undan med några 100 000 kr i böter och några få år. Medans de åker fast för att de har en sökmotor där folk kan söka  efter musik, filmer m.m och hitta folk som de kan ladda ner från. Är det så himla farligt? Hur kan något vara ok ett år och sedan vara totalt olagligt nästa?
Trodde de verkligen att folk skulle sluta att ladda ner saker?
Sedan säljer de cd skivor med kassa ljud kvalite och tror att man ska betala 200 kr. Nej tack! 
Jag är allt för att ha den äkta varan men jag vill också ha kvalite. 
Hur kul är det att sätta i en skiva och sedan behöva höja upp ljudet extremt mycket för att höra vad de sjunger? Sen sätter man i någon av sina äldre skivor och det bara dånar ut från högtalarna. 
Nej nu vet jag vad jag ska rösta på i valet iallafall! 

Jag och skor... Jag gick nyligen in på en sida för att kolla lite gardiner men av någon aledning så klickade jag in mig på deras sko avdelning. Det är väl inte första gången jag märker att jag tittat på något jag inte borde köpa. 
Men när jag redan har bestämt mig för att köpa två par skor denna månaden varför kolla på fler? 
Jo jag måste vara galen :P 
Sen plötsligt så ramlar de ner i inkorgen och så hittar jag fler och så sitter jag med 3 par skor i korgen. 
Så hittar jag lite kläningar och sen i ren panik stänger jag ner sidan. 
Annars kommer jag juh få ännu flera utgifter och jag ska iväg om två veckor så det är inte så speciellt bra att ha en massa saker att betala nu om jag vill ha några pengar att spendera i turkiet. 

Måste ju redan hitta diverse saker att köpa med mig ¨så jag inte dör av värme där borta. som någon klänning och kjol m.m

Nej nu ska jag göra något annat i en timme innan jag ska till jobbet. Det kommer bli en tråkig natt eftersom jag inte pratar med de som jag jobbar med. Inte så att jag har något emot dem men vi klickar helt enkelt inte. Hoppas att jag får rast samtidigt som Marielle men jag tror inte det :( 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0